Despre localurile cu aspect dubios care…


…reușesc să te surprindă. Plăcut!

Ieri am dat de un astfel de loc. E vorba de un fast food cu mâncare chinezească, unde am mers la insistențele unui coleg de serviciu care mai fusese și în alte dăți și voia musai să mergem să încerc și eu preparatele de acolo. Ca aspect, nu-i mare lucru de el. E genul de loc pe lângă care ai tendința de a trece repede, fiindcă prejudecățile de care nu poți scăpa te fac să te gândești că e frecventat de diverși indivizi dubioși ce mănâncă/beau preparate de o calitate îndoielnică și unde nu prea te lasă inima să intri de unul singur.

Fast food-ul se numește „Shenyang” și se află pe strada Cloșca, la nr. 1. Servirea se face înauntru, într–un spațiu mic, cu 3 mese dreptunghiulare ce pot găzdui câte 4 persoane. Prima impresie după ce intri e că te întorci cu 10 ani în urmă și pășești într-un local de la țară, unde bătrânii satului stau solitari și își sorb în liniște dețul zilnic de tărie…asta până când simți mirosul îmbietor al mâncării. Pe pereți sunt afișate, în folii protectoare, preparatele ce pot fi servite, precum și niște poze ale unor mâncăruri aflate în meniu cu denumirea chinezească. Mâncarea poate fi cerută la pachet sau poate fi consumată în interiorul fast food-ului.

Dar ce mâncare! Oau! E făcută pe loc, de doamna Xua, bucătăreasa. Fiindcă face fiecare fel pentru fiecare persoană în parte se așteaptă oarecum mult până e gata, în funcție și de câte comenzi sunt de terminat înaintea ta. Noi am așteptat pentru o porție de supă și un fel principal cam 15-20 de minute. Dar a meritat așteptarea!

Am mâncat, pentru prima dată în viața mea, supă de alge marine. Voiam să încerc ceva nou și m-a convins colegul meu să o încerc. Pe principiul „lasă că dacă nu îți place o mănânc eu, că mie îmi place tare mult” (vorbele colegului) am gustat supa. Mi-a plăcut foarte mult! Nu o să o descriu, pentru că sigur nu o să o descriu cum trebuie 🙂 Dar zic numai atât: eu sunt tare pretențioasă când vine vorba de mâncare, nu mănânc chiar orice și dacă nu îmi place, nu termin ce am pe farfurie. Dar supa asta efectiv am devorat-o, deși era fierbinte…nu mai conta, era extrem de delicioasă!

Colegul meu și-a luat o porție de pui picant cu orez, ciuperci, legume și bambus. Foarte bună și aceea, fiindcă nu m-am putut abține să nu gust și de la el un pic. Și pentru că mi-a plăcut, mi-am luat și eu o porție, dar variantă nepicantă.

Atât de bine arăta mâncarea! Și atât de bună a fost! Am zis că o să mai merg acolo cât de curând, să încerc și restul sortimentelor din meniu. Și au niște prețuri foarte mici! Supa de alge a fost 6 lei, 440 de grame. Porția de pui picant cu orez a fost 10 lei, cea de pui simplu 9 lei, ambele având câte 400 de grame. Și clienți au, nu glumă.

Iar data viitoare când merg o să încerc să aflu și povestea localului. Am o bănuială că e una tare drăguță, la fel ca poveștile celor ce lucrează acolo.

Așa că vă recomand să mergeți acolo! Mergeți, gustați, savurați și lăsați-va izbiți, la figurat, de contrastele localului 🙂

Tag-uri:, , , , , , , , ,

7 gânduri despre „Despre localurile cu aspect dubios care…

  1. dragosmone Octombrie 10, 2012 la 8:48 pm Reply

    Am fost dus si eu de un coleg acolo.Si mie mi s-a parut ciudat si neatragator localul. Dar la partea cu mancarea nu am avut nimic de obiectat. Buna mancare.

  2. sabinaguja Octombrie 9, 2012 la 10:51 pm Reply

    Mi-ai facut posta 😛 Sa stii ca trebuie sa trec si eu pe acolo.

  3. piticu21 Octombrie 9, 2012 la 9:38 pm Reply

    Eu il cunosc pe colegul asta?

    • chocollat Octombrie 9, 2012 la 9:52 pm Reply

      Nu cred

  4. piticu21 Octombrie 9, 2012 la 9:37 pm Reply

    Eu cunosc colegul asta?

  5. Cristina Octombrie 9, 2012 la 7:19 pm Reply

    http://en.wikipedia.org/wiki/Shenyang

    Eu cred ca e un local obisnuit chinezesc, asa cum gasesti pe strazile lor, usor adaptat la ce e pe la noi ( ca spatiu, furculite, sigla pe perete:) – cu alte cuvinte,original, autentic 🙂 In Asia si Middle East se mananca mult pe strada, sau in localuri mici de genul, deoarece din lipsa banilor sau a spatiului, sau a ambelor, multi nu au bucatarii. Si cei care vin aici sa isi faca un rost, nu au bani de investit in spatii mai luxoase, sau angajati ( ex. Shanghai sau Beijing – cu nume cliseu si mancarea adaptata la clientii romani care prefera prajeli si sosuri grele) Pur si simplu fac ce stiu mai bine, si bine fac! 🙂
    Merita sa te intorci, si merita sa faci o vizuita si in partea aceea a lumii 🙂

    • chocollat Octombrie 9, 2012 la 9:56 pm Reply

      Să știi că vreau să ajung la un moment dat în Asia! Sper ca mai repede, decât mai târziu 🙂 Ar fi tare interesant de văzut, printre multe altele, cum arată la ei localurile de acest gen.
      Mulțumesc de info, apropos! Foarte faine! 😀

Lasă un răspuns

